Nusman profiteert al jarenlang van de oneindige mogelijkheden die Consolit Service & Projecten biedt

Nusman Installatietechniek B.V. is een familiebedrijf met een rijke geschiedenis die zijn oorsprong vindt in 1907. Met zekere trots vertelt 2e generatie Bert Nusman over een groeiende organisatie waarin elke dag 30 mensen werkzaam zijn. Zoon Mark, inmiddels eigenaar van het bedrijf vult aan: “We hebben gekozen om ons te specialiseren binnen de installatietechniek. Dit doen wij onder andere op het gebied van de (brand)beveiliging. Nusman plukt inmiddels de vruchten met een noemenswaardig klantenbestand, waaronder vele stichtingen, vastgoedinvesteerders en de onderwijssector.

Integratie van projectbewaking, facturatie en alles vanuit één pakket

Gevestigd in Groningen werkt Nusman installatietechniek in noord Nederland. Daarnaast zijn onlangs de activiteiten van een bedrijf uit Overijssel overgenomen om het werkgebied te vergroten. Naast een eigen rijke voorgeschiedenis gaat de samenwerking tussen Consolit en Nusman ook ver terug. Bert vertelt: “We zijn tientallen jaren geleden klant geworden van Allinco Software nog ver voor de overname door Consolit.” Voor nu richten we ons op de ‘recente’ overstap naar de Consolit Service & Projecten oplossing. Mark: “In 2012 zijn we ons gaan richten op de portfolio-business. We kozen voor jullie oplossing, omdat we alles vanuit één pakket kunnen regelen inclusief integratie van de projectbewaking, facturatie en daarnaast kun je belangrijke cijfers overzichtelijk presenteren.” Voorheen kwamen de service- monteurs dagelijks naar het kantoor voor de aansturing en administratieve zaken, nu gaat alles met behulp van tablets. Met de Digitale Werkbon app kan de tijd een stuk efficiënter en winstgevender ingevuld worden. Tenslotte was het voor ons erg belangrijk dat we bij de overstap naar jullie oplossing een volledige conversie van onze data konden maken. Hierdoor zijn we in onze dagelijkse werkzaamheden niet tot nauwelijks belemmerd.

Onbeperkte mogelijkheden met Consolit Service & Projecten

Nusman heeft een aantal softwareoplossingen vergeleken, maar een doorslaggevende factor van Consolit Service en Projecten zijn de mogelijkheden binnen het pakket. “Je kunt het zo gek niet bedenken of het is mogelijk binnen de software. Ik ben nog nooit tegen beperkingen aangelopen”, lacht Mark. De mogelijkheden van CIP II (rapportage tool) zijn oneindig. Daarnaast geeft de module historie van projecten direct de gewenste informatie. Zo heb je de historie per locatie, relevante foto’s en informatie die van belang is voor onze monteurs en binnendienst. “Dit zorgt ervoor dat als een elektromonteur een onderdeel moet vervangen je direct weet wat hij of zij nodig heeft en zo beperk je ook de kans op foutmarges.”

Samen op zoek naar de beste oplossing voor ‘jullie’ software!

De mannen van Nusman stippen daarnaast de samenwerking aan tussen Consolit en hun organisatie. “Op verschillende niveaus is er nauw contact, wanneer je assistentie nodig hebt van de supportafdeling, vragen hebt aan een consultant of zaken moet regelen met de adviseurs, je weet direct welke mensen je moet bereiken en zij hebben dan ook direct verstand van de situatie bij Nusman. Dit zorgt voor een aangename, maar zeker ook effectieve samenwerking!” Een mooi praktijkvoorbeeld is de calculatiemodule. Nusman heeft aangegeven dat de calculatiemodule niet meer past binnen de constant veranderende processen. Er is niet altijd een uitgebreide calculatie nodig, soms moet er ook snel en kort gecalculeerd worden. Consolit is dit te weten gekomen door gebruik te maken van het ideeënportaal en gebruikersgroepen. “Met behulp van dergelijke tools kun je als klant heel specifiek aangeven waarop jij vindt dat het pakket verbeterd kan worden. Consolit heeft in de nieuwe release dit idee opgepakt en de calculatiemodule vernieuwd, waardoor wij als klanten ons gewaardeerd en begrepen voelen. Consolit heeft hierbij het beste van de calculatie- en offertemodule gebundeld tot de nieuwe module “projectoffertes.”