Support | Vacatures
Financiële administratie
Je financiële administratie als basis voor alle processen
Handelsbedrijf
Van voorraadbeheer tot verkoop gebruiksvriendelijk in één oplossing
Groothandel
Uitgebreide cloudsoftware die al je processen en vestigingen koppelt
Service & Projecten
Altijd grip op en inzicht in je service- en projectadministratie
Je financiële hart op orde
Administratie die naadloos koppelt met al je operationele systemen
Consolidatie
Alle bedrijfssystemen en vestigingen in één centrale online omgeving
Robotic Accounting
Transacties en boekingen automatisch door robotisering
Flexibel & gebruiksvriendelijk
Alle processen centraal en digitaal voor de handelaar met 1 tot 20 users
Webshop koppeling
Al je weborders en voorraad gesynchroniseerd in één overzicht
Online bestelportaal
Biedt je klanten het gemak van een gebruiksvriendelijk online bestelportaal
Digitale groothandel
Alle processen gekoppeld in de cloud met realtime inzicht
Magazijnbeheer
Sluitende voorraadadministratie en centraal beheer van vestigingen
Barcode scanning
Verklein de foutmarge in je papierloze magazijn met scanners
Installatie & Onderhoud
Digitale aansturing en inzicht in alle installaties en onderhoudsbeurten
Beveiliging
Meldkamerfunctionaliteit en borg certificering in één omgeving
Elektrotechniek
Domotica Installaties en calculaties centraal ingericht in een omgeving
Dashboards & KPI’s
Vestigingenbeheer
Scan & Herken
Directe bankkoppeling
Geïntegreerde Rapportages
Apps & Koppelingen
Inkoopbeheer
Verkoopbeheer
Voorraadbeheer
Barcodescanning
Webshopkoppeling
Bestelportaal
Software in de cloud
Zuivere brutomarge
Kosten per order verlagen
Vestigingen beheer
Service & Contracten
Objecten & Installaties
Logistiek & Inkoop
Handel & Balieverkoop
Projectadministratie & Projectbewaking
Calculatie & Offertes
Werkvoorbereiding
CRM & Relatiebeheer
Mobiele apps
Visma.net Financials
Visma.net Logistics
Visma Brincr
Consolit Service & Projecten
Consolit ScanView
Taskmanager
Alle software producten
Over Consolit | Wie zijn wij?
Onze aanpak
Betrokken specialisten
Vacatures
Software Partners
Succesverhalen
Nieuwsberichten
Blogberichten
Whitepapers
Webinars
Trainingen
Bedrijfssoftware voor de installateur van de toekomst
Je weet precies wat je doet. Je rondt een volgend project binnen de afgesproken tijd af of jullie servicemonteur levert razendsnel een oplossing bij een noodsituatie. De klanten zijn tevreden. Nieuwe opdrachten lonken. Maar de behoefte van jullie klanten verandert. Het uitgangspunt is om de basis op orde te krijgen. De basis is je Professional Service Automation (PSA) software. Deze bedrijfssoftware wordt steeds belangrijker. Voor je klanten maar ook voor jouw eigen bedrijf. Van de urenregistratie tot aan de facturatie. Je digitaliseert en minimaliseert je administratieve handelingen. Je hebt realtime inzicht in je openstaande werkbonnen, plant servicemonteurs efficiënt in en je hebt grip op projecten. Je stuurt bij, maakt projecten winstgevender en factureert sneller dan ooit. De efficiency gaat omhoog, je behaalt meer rendement.
Voor jouw service- en projectbedrijf
Installatie en Onderhoud
Installatie & Onderhoud Digitale aansturing en inzicht in alle installaties en onderhoudsbeurten. Vanuit één geïntegreerd systeem worden alle processen ondersteund. Hierdoor heb jij inzicht in alle onderhouds-, service- en installatie projecten en opdrachten. Het aansturen van de buitendienst, het uitvoeren van periodiek onderhoud en het beheren van complexe onderhoudscontracten is hiermee geregeld. De complete oplossing is volledig gekoppeld met de financiële administratie. Voor de buitendienst leveren wij een geïntegreerde Digitale Werkbon, Digitale Weekstaat en een CRM app.
Beveiliging Vanuit één geïntegreerd systeem worden alle processen ondersteund. Onze oplossing is gemaakt voor BORG gecertificeerde installateurs van beveiligings- installaties. U heeft inzicht in alle onderhoud-, service- en installatieprojecten. Ook het aansturen van de buitendienst, periodiek onderhoud en het beheren complexe (meldkamer) contracten is geregeld. De oplossing is geïntegreerd met uw financiële administratie. Voor de buitendienst leveren wij handige apps, waaronder de Digitale Werkbon.
Elektrotechniek Vanuit één geïntegreerd systeem worden alle processen ondersteund. Onze oplossing is gemaakt voor elektrotechnische bedrijven die complete systemen ontwerpen, ontwikkelen, installeren en onderhouden. Volledige inzicht en grip op uw projecten is belangrijk. De complete oplossing is volledig geïntegreerd in de financiële administratie. Voor de buitendienst leveren wij een geïntegreerde Digitale Werkbon, Digitale Weekstaat en een CRM app.
Wij begrijpen dat jij expert bent in jouw vakgebied. Je wilt je tijd zo efficiënt mogelijk gebruiken en kunnen focussen op het ondernemen. De klanten vragen steeds meer van je. Jij bedient ze graag. Maar denk je ook aan jezelf? Met onze expertise zetten we de mogelijkheden voor je op een rij. De financiële, service- en projectadministratie. Je hebt inzicht in je cijfers, promoveert offertes tot orders en factureert. Projecten lopen volgens plan, de urenregistratie klopt en het contractbeheer is op orde. Door onze kennis en ervaring met automatisering en digitalisering, kunnen wij jou ondersteunen als expertise partner. Samen willen wij het beste uit jouw bedrijf halen door onze expertises te combineren. Hierdoor kunnen we samen het maximale uit jouw organisatie halen en jullie helpen om nog succesvoller te worden.
In onze Service & Projecten software oplossing kun je eenvoudig je complete financiële administratie verwerken, dit inclusief grootboek, debiteuren, crediteuren, btw-aangifte, telebankieren enzovoort. Deze KPI’s worden aangevuld door allerlei functies, denk hierbij aan het vergelijken van boekjaren en het incasseren van debiteuren. Voor het maximale resultaat is minimale kennis van boekhouding al voldoende.
In samenwerking met onze betrokken en ervaren consultants helpen we je graag met het inrichting van je financiële administratie, als basis van je service- en projectadministratie. De optionele Management Assistent neemt voor jou het werk uit handen door een ingebouwd waarschuwings- en opvolgingsmechanisme. Denk hierbij aan bijvoorbeeld je financiële budgetten, debiteuren en crediteuren.
Leg je servicecontracten eenvoudig vast, inclusief gemaakte afspraken. Dit geldt ook voor de looptijdopstelling en factureerschema’s. Alle relevante gegevens van de installaties worden gekoppeld aan het contract. Denk hierbij aan werk- en factuuradressen, installatieonderdelen en serviceschema’s.
Met de servicemodule krijg je een duidelijk inzicht in alle lopende service- en/of werkopdrachten. Dit kan onder andere worden gesorteerd op het type van de (service-/werk)opdracht, datum, postcode, prioriteit of monteur. De module houdt een uitgebreide servicehistorie per object/ installatie bij, die direct opvraagbaar is. Daarnaast heb je de mogelijkheid kenmerken en onderdelen te registreren per object/ installatie. Door de uitgebreide servicehistorie, onderdelen- en kenmerken registratie signaleer je snel welke installaties extra aandacht nodig hebben en verhoog je de betrokkenheid bij de klant.
Beheer overzichtelijk je objecten en installaties waarop je onderhoud pleegt of waaraan u storingen verhelpt. Zoek razendsnel naar het juiste object/ installatie voor de registratie van een storing, dit vanuit meerdere invalshoeken. Op basis van geplande onderhouds- of inspectiebeurten en ingebrachte storingsmeldingen worden er service- en/of werkopdrachten voor de monteurs gegenereerd. Plan deze direct in de agenda van de monteur. Koppel de manplanning vervolgens aan je digitale werkbon, alles gestroomlijnd.
Met een uitgebreide installatie historie per object/installatie weet je van elke klant de behoeften. Daarnaast kun je kenmerken en onderdelen registreren per object/installatie. Door de uitgebreide projecthistorie, onderdelen- en kenmerken registratie signaleer je direct welke installaties extra aandacht nodig hebben.
Beheer je voorraadadministratie door materiaalvoorraden over meerdere magazijnen bij te houden. Beschik over de meest actuele artikelinformatie, aangeleverd door 2BA. Artikelen die op voorraad zijn, kunnen worden gereserveerd voor een project of (werk)opdracht, per service bus. Bepaal vooraf de minimale en maximale voorraad per artikel en genereer eenvoudig een besteladvieslijst per magazijn, vervolgens weer automatisch aangevuld tot het gewenste niveau door de autovoorraden. Van leveranciers ontvangen materialen kunnen zowel aan de hand van de pakbon als de inkoopfactuur voor ontvangst worden geregistreerd. De crediteurenadministratie werkt direct bij.
Inkooporders worden automatisch aangemaakt op basis van geadviseerde bestelaantallen. Vul daarnaast een maximum bestelbedrag vast per gebruiker en voltooi bestellingen door de geautoriseerde personen. Automatisch gegenereerde bestellingen bij leveranciers met behulp van voorcalculatie of de objectofferte. Wij helpen bij de automatisering van de volledige inkoopadministratie.
Automatiseer je handelsproces en verwerk al je ordes vanuit één systeem. Maak nieuwe verkooporders aan, kies de juiste producten en handel op elk gewenst moment je orders af. De voorraad wordt automatisch bijgewerkt en indien noodzakelijk wordt er een besteladvies afgegeven die eenvoudig wordt omgezet in een bestelling. Dit is zowel mogelijk per order als een verzameling van meerdere orders. Wanneer de voorraad niet toereikend is wordt er automatisch een backorder aangemaakt.
Onze oplossing ondersteunt losse (balie)verkoop, wanneer je naast de service- en projectmatige werkzaamheden ook een winkel of afhaal locatie hebt voor (losse) materiaalverkoop. Voer materialen zowel handmatig als met een barcodescanner in en handel de verkoop direct af, waarna de voorraad en financiële administratie automatisch bijwerkt. Maak naast een digitale factuur ook een orderbevestiging, magazijnbon of pakbon aan. Product niet op voorraad? Maak direct een inkooporder aan.
Beheer optimaal je regie- en aangenomen werken met onze Service & Projectenoplossing. Je houdt grip op de lopende projecten door het vervaardigen van werkopdrachten, de urenregistratie, verbruikte materialen en creëer inzicht door de vele informatie- en rapportagefuncties, waaronder Onderhanden Werk. Bij lopende projecten kun je tussentijds stand opnames doen en ramingen en eindstrandprognoses maken, zodat je de financiële resultaten kunt onderbouwen.
Vanuit een dashboard (projectleidersscherm) heeft de projectleider de mogelijkheid eenvoudig de projecten te bewaken in uren, euro’s en openstaande acties. Ook is er direct inzicht in de werkopdrachten, bestellingen en facturen. Verder is er de mogelijkheid om met 1 druk op de knop één van de afgesproken termijnfactuur vrij te geven voor facturatie. Kortom, vanuit één scherm heb je inzage in alle actuele informatie van je (deel)project!
Met ons calculatieprogramma is het mogelijk om je offertes beter te onderbouwen. Zo maak je een compleet overzicht over hoe de netto kostprijs van een project is opgebouwd. Calculeer artikelen met losse of standaard gekoppelde calculatie tijdnormen, werk met standaard (deel)calculaties en recepturen (samenstelling van artikelen, uren en kosten) om sneller te calculeren. Actualiseer de calculatie met de meest recente artikelprijzen door de 2BA koppeling. Sla staartgegevens op diverse manier op om tot een commerciële eindprijs te komen of naar een budget toe te rekenen.
Met onze projectoffertes module kun je op een eenvoudige manier een offerte aanmaken voor een nieuw project of een onderhanden project. Verwerk verschillende type werkzaamheden gemakkelijk in gelaagde paragrafen. Door het gebruik van meerdere sjabloonoffertes, samenstellingen en vrij in te geven teksten kun je snel een klantspecifieke offerte opmaken in je eigen huisstijl en deze (digitaal) versturen. De gegevens uit de offerte worden overgenomen naar het budget/voorcalculatie en er worden direct bestellingen aangemaakt voor de materialen die in de offerte zijn opgenomen.
Automatiseer je werkvoorbereiding met bestellingen en budgettering. Dien op basis van je calculatie en/of verkoopofferte prijsaanvragen bij leveranciers in, genereer bestellingen en koppel materialen aan de diverse fasen in het project. Met dit laatste wordt de materiaalbehoefte in de tijd uitgezet.
Wanneer er een calculatie of projectofferte is gemaakt, wordt het budget (ofwel voorcalculatie) vanuit de calculatie of projectofferte gevuld. Indien deze niet in de software is gemaakt, is het mogelijk deze handmatig in te vullen. Budgetteren doe je op budgetgroep- of detailniveau. Dit vormt de basis om het project te monitoren tijdens de uitvoeringsfase.
Beheer je relaties, debiteuren, crediteuren, contactpersonen en werknemers vanuit één systeem. Het is mogelijk eenvoudig een selectie van relaties te maken die vervolgens kan worden doorgezet naar bijvoorbeeld Microsoft Word voor het maken van een mailing. Consolit Service & Projecten houdt voor u bij welk document naar wie is verstuurd en kan daarmee automatisch vervolgacties aanmaken, toewijzen en als afgehandeld markeren.
Je relatie staat centraal, alle relevante informatie wordt samengevat op één scherm. Zo zie je direct de bijbehorende contactpersonen, werkbonnen, verkoopkansen, offertes en acties. Daarnaast zie je welke projecten, objecten en contracten aan deze relatie gekoppeld zijn. Je streeft naar het verlenen van goede service. Door de centrale vastlegging van informatie werken verkoopmedewerkers efficiënter samen en wordt tijd bespaard. Je hebt real-time inzicht en grip op je verkoopkansen en pipeline, wat leidt tot een betere klantenservice en meer nieuwe tevreden klanten!
Digitale werkbon
Service- en werkopdrachten worden toegewezen aan een monteur, die via de software overal toegang heeft tot zijn opdrachten via een smartphone, tablet op laptop.
Urenregistratie (Digitale Weekstaat)
Registreer (in)directe uren per werknemer en boek werkopdrachten en/of dag- of weekstaten.
CRM
Weet de contacthistorie met je klant, up-to-date verkoopkansen , wijs taken voor opvolging toe aan jezelf, of aan je collega’s. Met onze CRM app ben je altijd op de hoogte.
Agenda
Alle afspraken inclusief routebeschrijving direct op je device. Bekijk en bewerk je afspraken, tot 4 weken vooruit! Met onze agenda ben je altijd op de juiste plek op het juiste moment.
Benieuwd naar de mogelijkheden van onze Service & Projecten oplossingen binnen je installatie- en onderhoudsbedrijf? Vul het contactformulier in en onze adviseur neemt contact met je op voor een verhelderend gesprek!
Enthousiast geworden hoe onze software ook voor jouw bedrijf het verschil kan maken? Geen probleem, wij hebben een eenvoudig pakketten- en prijzenoverzicht voor jouw gemaakt. Hierin kun je gemakkelijk zien welke functionaliteiten bij een basis, plus of compleet pakket horen. Deze pakketten bieden we daarnaast aan voor een vast maandabonnement voor een scherpe prijs! Je keuze kunnen maken of benieuwd naar de functionaliteiten in de praktijk? Vraag geheel vrijblijvend een demonstratie aan met één van onze adviseurs door onder het overzicht te klikken.
Basis
€59,-
p.m.
Plus
€69,-
Compleet
€79,-
Start Teamviewer
+31 88 619 00 00