Support | Vacatures
Financiële administratie
Je financiële administratie als basis voor alle processen
Handelsbedrijf
Van voorraadbeheer tot verkoop gebruiksvriendelijk in één oplossing
Groothandel
Uitgebreide cloudsoftware die al je processen en vestigingen koppelt
Service & Projecten
Altijd grip op en inzicht in je service- en projectadministratie
Je financiële hart op orde
Administratie die naadloos koppelt met al je operationele systemen
Consolidatie
Alle bedrijfssystemen en vestigingen in één centrale online omgeving
Robotic Accounting
Transacties en boekingen automatisch door robotisering
Flexibel & gebruiksvriendelijk
Alle processen centraal en digitaal voor de handelaar met 1 tot 20 users
Webshop koppeling
Al je weborders en voorraad gesynchroniseerd in één overzicht
Online bestelportaal
Biedt je klanten het gemak van een gebruiksvriendelijk online bestelportaal
Digitale groothandel
Alle processen gekoppeld in de cloud met realtime inzicht
Magazijnbeheer
Sluitende voorraadadministratie en centraal beheer van vestigingen
Barcode scanning
Verklein de foutmarge in je papierloze magazijn met scanners
Installatie & Onderhoud
Digitale aansturing en inzicht in alle installaties en onderhoudsbeurten
Beveiliging
Meldkamerfunctionaliteit en borg certificering in één omgeving
Elektrotechniek
Domotica Installaties en calculaties centraal ingericht in een omgeving
Dashboards & KPI’s
Vestigingenbeheer
Scan & Herken
Directe bankkoppeling
Geïntegreerde Rapportages
Apps & Koppelingen
Inkoopbeheer
Verkoopbeheer
Voorraadbeheer
Barcodescanning
Webshopkoppeling
Bestelportaal
Software in de cloud
Zuivere brutomarge
Kosten per order verlagen
Vestigingen beheer
Service & Contracten
Objecten & Installaties
Logistiek & Inkoop
Handel & Balieverkoop
Projectadministratie & Projectbewaking
Calculatie & Offertes
Werkvoorbereiding
CRM & Relatiebeheer
Mobiele apps
Visma.net Financials
Visma.net Logistics
Visma Brincr
Consolit Service & Projecten
Consolit ScanView
Taskmanager
Alle software producten
Over Consolit | Wie zijn wij?
Onze aanpak
Betrokken specialisten
Vacatures
Software Partners
Succesverhalen
Nieuwsberichten
Blogberichten
Whitepapers
Webinars
Trainingen
Je groothandel groeit. Je handelt steeds vaker via online verkoopkanalen en de handelsketen digitaliseert. Je levert niet enkel meer aan groothandelaren en retailers, maar ook rechtstreeks aan de consument. Deze succesvolle ontwikkelingen zorgen voor een hogere werkdruk. Hoe blijf je succesvol en houdt je tevreden collega’s en klanten? Digitaliseer je groothandel optimaliseer je processen, zodat de werkdruk afneemt en je foutmarge krimpt. Al je logistieke processen sluiten naadloos aan in de cloud en je data is altijd beschikbaar. Hoe kunnen we dit realiseren? Bekijk onze software oplossingen voor jouw groothandel.
De tijd dat software lokaal op een server wordt geïnstalleerd is voorbij. Bedrijfssoftware in de cloud is overal toegankelijk en al je informatie en data wordt online geregeld. Met software in de cloud kun je vanaf elke locatie en mobiel apparaat werken. Heb je meerdere vestigingen? Beheer deze overzichtelijk via je cloudoplossing. Daarnaast heb je geen investering in dure hardware en staat je informatie beveiligd in de cloud. Je werkt daarbij altijd met de meest recente cijfers en data, waardoor je veel sneller inzicht in je bedrijf hebt. Ook kun je gemakkelijk op- en afschalen in het aantal gebruikers, waardoor je nooit teveel betaalt.
Inzicht en sturen op brutomarge is cruciaal binnen de groothandel. Hoe beter de brutomarge bepaald kan worden, hoe beter er prijsbeheer kan worden gevoerd waarmee je jezelf op voorsprong zet ten opzichte van de concurrent. Binnen onze software bieden wij de mogelijkheid om naast de artikel inkoopprijs ook de additionele kosten (denk aan transport, douane, verzekeringen, inklaren etc.) te boeken op een inkooporder. Deze kosten worden over de inkooporder verdeeld op basis van aantal, gewicht, volume of waarde. Door deze overige kosten mee te nemen en onderdeel te laten zijn van de kostprijs van een artikel is er sprake van zuivere brutomarge.
Door het automatiseren van je bedrijfsprocessen kun je de kosten per order van je groothandel verlagen. Met gebruik van slimme software elimineren we repeterende menselijke handelingen. Door software systemen aan elkaar te koppelen (bijv. je software met een bestelportaal of online marktplaats), wordt je als groothandel niet alleen efficiënter en sneller, maar verklein je ook de foutmarge, wat invloed heeft op je kosten per order. Met kosten per order bedoelen we de kosten die je maakt tijdens het hele proces. Denk aan de order-entry, inkoop, voorraadbeheer, orderpicking, verzending en retourafhandeling.
Met onze software kun jij dit gehele proces stroomlijnen en inzichtelijk maken. Krijg grip op je groothandel en verlaag de kosten per order.
Een magazijn met papieren pakbonnen zorgt bij veel bedrijven voor kopzorgen en dit leidt tot veel problemen. Tijdens het orderpicken worden orders verfrommeld, raken ze kwijt of worden er door slecht leesbare handschriften fouten gemaakt. Dit kost niet alleen veel tijd en energie, maar is ook foutgevoelig en zorgt voor onnodig dubbel werk. Bovendien zorgen papieren orders voor andere problemen, zoals meer retouren en ontevreden klanten.
Gelukkig kan het ook anders. Door het koppelen van een barcode scan oplossing aan je ERP-systeem kunnen veel handmatige handelingen worden geautomatiseerd. Ontvangsten komen direct in het systeem, orders raken niet meer kwijt en de orderpickers grijpen nooit meer mis! Doordat je voorraad klopt, kun je als groothandel leveren wat de klant vraagt, wat zorgt voor tevreden klanten!
Voor groothandels met meerdere vestigingen is het van belang om deze centraal en online te kunnen beheren. Onderlinge levering tussen of vanuit andere vestigingen moeten automatisch worden afgehandeld.
De functionaliteit Vestigingen in Visma.net is speciaal ontworpen voor bedrijven met meerdere vestigingen, dochterondernemingen of entiteiten. Het eenvoudig toevoegen van de structuur met meerdere entiteiten aan je handelsadministratie helpt je bij het opzetten, standaardiseren, controleren én stroomlijnen van administraties die onder dezelfde boekhouding vallen. Ook de rekening-courantverwerking voor deze administraties wordt dankzij vestigingenbeheer zeer eenvoudig.
Meer en meer zijn er externe expertsystemen die specifieke bedrijfsprocessen ondersteunen. Denk hierbij aan transport management, webshopkoppelingen, bestelportaal etc. Deze processen hoeven dus niet direct onderdeel van je ERP software te zijn, maar door het gebruik van slimme apps en koppelingen kun je ze laten samenwerken met je ERP software.
Zo maken wij gebruik van standaard beschikbare koppelingen vanuit de Visma appstore. Tevens beschikken we over een zeer rijke API.
Een mooi voorbeeld kun je hieronder lezen over data analyse met One Stop Reporting.
Voel je thuis in jouw bedrijf en maak de efficiencyslag naar de toekomst! Wij voelen ons betrokken bij jouw groothandel. Wij luisteren naar je, denken met je mee en werken transparant. Je krijgt persoonlijke aandacht. Wij werken nauw met je samen en begeleiden je tijdens het hele automatiseringstraject. Hoe pakken wij dit traject aan? Gedreven, slagvaardig en betrokken aan de hand van ons 3-stappenplan.
Voordat je de stap neemt om je automatiseringslandschap te gaan optimaliseren door orde op zaken te stellen dienen eerst je basisprocessen op orde te zijn. Met de basis op orde leg je het fundament voor alle vervolgacties binnen je automatisering.
Inventarisatie van de huidige administratieve en logistieke handelingen
Inrichting van de huidige systemen onderzoeken en knelpunten blootleggen
Trends en ontwikkelingen van de groothandel branche analyseren en kansen ontdekken
Welke oplossing past het beste bij je bedrijf en ga je succesvol mee zijn?
Nadat de basis op orde is ben je klaar voor de volgende stap. Door inzet van slimme automatisering worden processen gedigitaliseerd en ook digitaal op elkaar aangesloten. Je kunt meer werk aan met dezelfde mensen waarbij er minder fouten worden gemaakt.
Basis processen automatiseren met slimme functies voor de juiste focus en prioriteiten
Je logistieke stromingen digitaal met behulp van online omgeving en scanning
Uitbreiding distributiekanaal en integratie met ketenpartners leidt tot efficiency
Laat je data werken en neem voorsprong op concurrenten
Na de implementatie van onze software kun je zaken doen! In deze fase ben je volledig ‘in control’ en kun je beter toegevoegde waarde leveren binnen de handelsketen. We blijven uiteraard betrokken en onze consultants en supportcollega’s staan altijd voor je klaar om het beste uit je business en software oplossing te halen!
Je bedrijf 24/7 verbonden via apps en online platforms
Je groeit naar nieuwe business modellen en de software groeit mee
Je bent de strategische partner van je klanten en anticipeert op ontwikkelingen
Je onderneemt succesvol en je klanten en collega’s zijn tevreden!
Heb je vragen over hoe jouw groothandel kan automatiseren en digitaliseren? Benieuwd naar de mogelijkheden van onze software oplossingen binnen je handelsketen? Vul het contactformulier in en onze adviseurs nemen contact met u op voor een verhelderend gesprek en demonstratie!
Start Teamviewer
+31 88 619 00 00